dinsdag 2 november 2010

ding 7 - Pratende Martinitoren

Als 'huiswerkopdracht' kreeg ik vorige week het verkennen van Mashups met Flickr. Al grazend vond ik 'bubblr'. Daarmee kun je foto's voorzien van tekstballonnetjes. Doodsimpel. Zelf een foto zoeken via een tag, (er wordt alleen gezocht in creative commons,  dus da's een zorg minder), via een al even simpel menuutje een tekstballonnetje invoegen en voilà.
"Leuk", dacht ik, "ga ik die scheve Martini weer opzoeken en alsnog een tekstballonnetje toevoegen. Met een klassieke uitspraak van mijn (andere) oma."
Ja, mooi niet dus. Verbeten als ik ben, zit ik nou al een hele (echt héule) tijd te proberen die foto met ballonnetje er in te plakken. Mooi dat het niet lukt. Iemand tips?
Voor degene die niet kan wachten tot ik het voor elkaar heb (áls ik het voor elkaar krijg....), hierbij alvast de link naar de pratende Martini. Drie weken geleden was ik er al trots op dat ik op z'n minst dát kon. Maar nu denk ik: "En tóch moet dat kunnen, met die foto". Kijk. Dat zegt toch iets. Als je eenmaal zo'n medium ontdekt, wil je steeds meer kunnen...

1 opmerking:

  1. Ja, ik heb een tip. Probeer het volgende:
    - zoek je foto op bij Bubblr
    - klik vervolgens op 'Blog this!', helemaal onderaan, de kleine lettertjes
    - je krijgt twee opties: fotostrip publiceren (1) of de link ernaar toe publiceren (2); kopieer de HTML code van optie 1
    - ga terug naar je blogbericht 'Pratende Martinitoren' (via 'berichten bewerken' in je Dashboard) en kies het tabblad 'HTML bewerken' (rechtsboven)
    - plak nu de HTML code die je uit Bubblr hebt gekopieerd
    - klik op 'bericht publiceren', en klaar!
    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen