zaterdag 26 februari 2011

Ding 21b - Sociale bibliotheekcatalogi

Wat ik na een eerste en, toegegeven, snelle kennismaking handig vind, is dat ik via World Cat een hele hoop catalogi kan doorzoeken.

Als test heb ik het boek Paper Chase ingevuld. Niet te vinden.
Het boek van alle dingen van Guus Kuijer wel. Verrassend dat er dan ook vertalingen van het boek op het scherm verschijnen. En dat het kopiĆ«ren van de titel gelijk een link geeft, kijk maar: Knjiga vseh stvari  

Merk dat ik voor de overige functies niet echt warm loop. Kan me wel voorstellen dat het handig kan zijn om met behulp van de Aquabrowser of World Cat snel een lijst te maken van literatuur die je voor een project kunt gebruiken en dat je die dan via een link handig door kunt sturen naar degenen die ook aan het project werken.

En nou nog even wat anders. Kijk eens naar de foto. Is 'ie niet prachtig?
Over sociaal lezen gesproken...

foto: Lewis Wickes, Women and girls reading [...], 1910
download: flickr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten