zondag 26 december 2010

Ding 13 - Documenten delen met Google Docs

Lijkt me best handig! Ik heb als freelancer een paar projecten lopen die nog in de schrijf- en overleg fase zijn. De fase waarin het projectplan steeds over- en weer gemaild worden. Daar kon Google Docs wel eens een uitkomst zijn. Dat zie ik wel. Ware het niet dat de mensen met wie ik samenwerk geen Google-account hebben. En er één voor moeten maken. En dan nog moeten leren werken met Google Docs.
Dat dat niet zo'n probleem hoeft te zijn, weet ik inmiddels uit ervaring. Fijn hoe zo'n document verdacht veel op een 'gewoon' Word-document lijkt! Maar of de mensen met wie ik samenwerk zo ver krijg om mee te doen? Hm. Maar het is het proberen waard.

Voor de lol heb ik alvast een document op Google Docs gezet. Het begin van een verhaal over een Vampoedel, dat de achtjarige S en ik samen aan het verzinnen zijn. Ik ga een paar collegae uitdagen om mee te denken over plots voor hoofdstukken en nieuwe personages. Collega N is al uitgenodigd, want van haar weet ik het g-mail adres. Van collegae H, O, A en B niet. Dus heb ik coach Hans, heel ouderwets via Outlook een mail gestuurd met de vraag of hij de adressen van die collegae heeft (moest van opper-coach Rob). Maar Hans is natuurlijk met vakantie. Zegt zijn automatische antwoord. Tot 3 januari. Met een béétje mazzel heb ik dus over een week of anderhalf antwoord. En dan kan ik mede-auteurs gaan uitnodigen. Zodat we in de tweede week van januari aan de slag kunnen.

Waarmee wat mij betreft gelijk het nadeel van Google Docs benoemd is.

foto: poodle on board an unknown yacht

3 opmerkingen:

  1. Een van je 'slachtoffers' heeft je bericht in gmail ontvangen hoor!! ik ga het verhaal lezen en wie weet een apart plot inbrengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op zich hoef je niet per se een Gmailadres te hebben voor Google Documenten. Je kunt ook een account aanmaken bij Google Documenten met een ander emailadres dan een Gmailadres.

    BeantwoordenVerwijderen