zondag 19 december 2010

Ding 12 - Twitter

Ik vind het niks.
Ik heb het een week de kans gegeven, maar ik vind het niks.

Volgens N (hij vraagt wekelijks om updates over de cursus) komt dat omdat ik geen Smartphone heb. Ik denk dat hij gelijk heeft. Ik vind het namelijk niks. Dat ik eerst naar boven naar een koude werkkamer moet (enkel glas en al dagenlang vorst - geen kruid tegen gewassen) om een PC op te starten. Dat ik daar ten prooi val aan een acute Pavlov-reactie (werkkamer / PC = werk) om vervolgens te lezen dat A naar een reuzeleuke voorstelling is geweest en dat de kinderen van N weer zo vroeg wakker waren. Ja? En?

Ik hoor graag van A over mooie voorstellingen. Echt. En luister met plezier naar de manier waarop N over haar kinderen vertelt. Eerlijk waar. Maar dan wel aan een tafel. Met een kop koffie. En alles wat daarbij hoort, te weten de non-verbale communicatie en de dialoog. Ik wil niet twitteren. Ik wil praten.

Al het over mijzelf gaat, voel ik absoluut nergens de behoefte om naar mijn werkkamer/koelkast te gaan, de pc op te starten en van daaruit mijn volgers te laten weten dat ik Boer zoekt Vrouw vanavond mis omdat ik huiswerk doe. Waarom ik dat vanavond dan toch gedaan heb? Omdat ik dat als huiswerk heb. Daarom. Niet voor de lol. Echt niet.

Maar ik doe m'n best. Ik geef Twitter een kans. Zeker nadat R me vertelde dat zij vacatures via Twitter ontvangt. Ah! En ik hoorde dat A ook twittert over Leader-projecten. Kijk. Dat Cultuurnet Nederland ook twittert. Oh. En toen werd het toch nog interessant.

Dacht ik. Want in de praktijk valt het me toch wat tegen, de informatie die ik uit Twitter opduikel. Ik heb niet echt het idee dat het meer is dan ik elders zelf wel vindt.

Maar goed, eenmaal op het spoor 'werkgerelateerde tweets', heb ik me ijverig af zitten vragen wat ik zelf zou kunnen twitteren op dat gebied. Nou, ehm.... Tja.... Ehm.... Ik kon het niet verzinnen. Iemand nog tips?

Ik vrees eerlijk gezegd dat de weerzin het, ondanks alle goede bedoelingen, bij dit Ding 12 toch echt gaat winnen van het vermogen de voordelen te zien.

Ik houd nog even vol. Maar beloof niks. En vermoed dat het vogeltje van Twitter bij mij binnenkort dood uit de lucht komt vallen.

foto: I shoot birds, Mugley

3 opmerkingen:

  1. Maar je kwam eerder met het idee voor een twursus voor Tresoar. Dus je hebt al een goed idee gehad. Misschien dat het vogeltje vlak voordat hij de grond raakt, toch weer krachten vindt en (een beetje) omhoog vliegt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. peptalk, coach? Ik denk er nog over na. Echt. ?Een twursis middeleeuwse handschriften (met verwijzing naar het al geplaatste filmpje?) Maar het huiswerk voor de 'dingen'die ik nog niet gedaan heb, zit me nu nog te veel op m'n nek, vrees ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meningen veranderen. Zo vind ik in 2014 inmiddels dat een Twitteraccount voor 'zakelijk' gebruik (door instellingen) heel slim is.

    Voor privé doeleinden vind ik het zelf niet interessant genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen