vrijdag 15 oktober 2010

Ding 4 en 5

Zou ik met al mijn verrassingen en proefballonnetjes bijna vergeten dat er ook nog huiswerk gemaakt moet worden. Het viel niet mee met ding 4 en 5. Veel informatie om te verwerken en daarna nog zelf de digitale werkplaats in. Het vinden van RSS-feeds ging nog wel. Maar het beheren ervan.... Man! Nadat de balk bovenin het scherm volliep en ik dacht "dat moet toch handiger kunnen", toch maar alle abonnementen ondergebracht in Google Reader. En toen mappen gemaakt. En vervolgens weer vergeten hoe ik dat nou net gedaan had. En er dan niet meer achter kunnen komen. Grrr.... Vervolgens geprobeerd coach Hans en zijn schaapjes in één bundel in de Reader te krijgen en toen dat niet lukte ze maar weer teruggejaagd in de hun hok op de menubalk. Bleken ze ook opeens me z'n allen in de Reader te zitten. Lekker op een kluitje. Deus ex machina? Toeval? Per ongeluk toch iets goed gedaan?
Niet alle sites waarin ik geïnteresseerd ben doen aan RSS-feeds. Die moet ik dus maar gewoon 'handmatig' blijven afgrazen op nieuws. Al met al word ik niet echt opgewekt bij de gedachte dat ik, behalve mijn mail nu ook nog de Reader open moet gaan zetten om feeds bij te houden én de sites zonder RSS-feeds gewoon bij moet blijven houden.
Eén keer per dag post. In enveloppen. Op een stapel op de linkerbovenhoek van je bureau. Dat waren nog eens mooie tijden...

1 opmerking:

  1. Al met al begrijp dat het goed gelukt is. Goed dat je hebt doorgezet. Het is mij opgevallen dat bij wijzigingen in Google Reader (en de andere familieleden van de Google clan) het even duurt voordat de wijzigingen ook zichtbaar zijn. Ik begrijp je frustratie. Vaak helpt het na een wijziging even te wachten, Google zijn werk te laten doen, en de pagina te verversen (bv. via de toets F5) om dan het resultaat te bewonderen. En de enveloppen op je bureau: waren dat niet andere tijden? En nu terug naar de onze.

    BeantwoordenVerwijderen